Wasn't Expecting That - Jamie Lawson

小豆之家:

It was only a smile,
只是一抹微笑
But my heart it went wild,
却已让我心潮澎湃
I wasn't expecting that.
我从未期待过

Just a delicate kiss,
只是轻柔一吻
Anyone could have missed,
有多少人会放在心上
I wasn't expecting that.
我从未期待过

Did I misread the sign,
难道是我会错意
Your hand slipped into mine,
你的手掌悄悄放在我手心
I wasn't expecting that.
我从未期待过

You spent the night in my bed.
你与我共度一宿
You woke up and you said,
醒来后对我说
"I wasn't expecting that".
这真是意料之外

I thought love wasn't meant to last,
我以为爱情并非永恒
I thought you were just passing through,
我以为你只是匆匆过客
If i ever get the nerve to ask,
若我能鼓足勇气问你
What did i get right to deserve somebody like you?
我何以配得上你这样美好的人
I wasn't expecting that.
我从未奢望

It was only a word,
医生给你下了病危通知书
It was almost mis-heard,
会不会是我听错了
I wasn't expecting that.
我想都不敢想

But it came without fear,
但你从容面对
A month turned into a year,
转眼间一月就延长至一年
I wasn't expecting that.
我从未想过会变成这样

I thought love wasn't meant to last,
我以为爱情并非永恒
Honey, i thought you were just passing through,
我以为你只是匆匆过客
If i ever get the nerve to ask,
若我能鼓足勇气问你
What did i get right to deserve somebody like you?
我何以配得上你这样美好的人
I wasn't expecting that.
我从未奢望

Oh isn't it strange,
哦 一切真是太过奇妙
How a life can be changed,
我的生活因你改变许多
In the flicker of the sweetest smile.
只因那一丝微笑

We were married in spring
我们会在春日完婚
You know i wouldn't change a thing,
你知道我始终如一
Without that innocent kiss,
如若没有那不经意的吻
What a life I'd have missed.
我会错过怎样的人生

If you'd not took a chance,
如果你不愿意尝试
On a little romance,
和我擦出爱情火花
When i wasn't expecting that.
我从未奢望过那一刻

Time doesn't take long,
时光荏苒
Three kids up and gone,
三个孩子已长大离家
I wasn't expecting that.
我从未想过

When the nurses they came,
当护士来到我面前
Said "it's come back again",
说着 “你妻子病又复发了”
I wasn't expecting that.
我不曾想过

Then you closed your eyes,
接着你就永远闭上了眼睛
You took my heart by surprise,
我猝不及防心已崩溃
I wasn't expecting that
我从未想过会变成这样

小豆之家敬上!

评论
热度 ( 5 )

© 上帝会微笑 | Powered by LOFTER